zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Vlastimil Peška o inscenaci Konec dobrý, všechno dobré

Z inscenace Konec dobrý, všechno dobré

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

V Mahenově činohře NDB vznikla nová inscenace Williama Shakespeara. KONEC DOBRÝ VŠECHNO DOBRÉ. Režisérem je ředitel brněnského Divadla Radost Vlastimil Peška, který je známý tím, že divadelní kusy v jeho režii mají svou vlastní „vůni a chuť, barvy a tóny“.

  • Do jaké míry jste se jal upravit tuto inscenaci?
    Jednoduchá odpověď. Upravil jsem Shakespeara k obrazu svému. Musím však podotknout, že se při úpravách textů vždy snažím zachovat ducha autora. Můj pohled je docela jednoduchý. Domnívám se, že Shakespeare chtěl své publikum touto komedií pobavit a já chci to stejné, jenom je to dnešní publikum ve svém vývoji a vnímání poněkud jinde, proto jsem se rozhodl pro výraznou úpravu scénáře. Znovu tvrdím, že v mé úpravě není nic, co by Shakespeare ve své komedii nenapsal nebo aspoň nenaznačil.


  • Připravujete pro diváka něco neobvyklého na jevišti Mahenova divadla?
    Nevím, zda půjde o něco převratného, to určitě ne, protože metodou hudebního a kolektivního divadla pracuji již více jak třicet roků. To znamená, že činoherec nejenom hraje, ale i zpívá a hraje na hudební nástroje. Je však pravda, že jsem takto důsledně pojednanou inscenaci v „Mahence“ ještě nikdy neviděl.
  • Na jaké scéně a v jakých kostýmech se bude inscenace odehrávat?
    To se vždy špatně popisuje a obvykle to čtenářům nic nepřináší. Chcete-li, jde tedy o kruhovou šikmu, která dokáže vytvořit různé scénografické variace a bude celá dřevěná. Popsat kostýmy, to je ještě horší. Budou i nebudou dobové. Téměř každý herec vytváří v inscenaci několik rolí, takže na tzv. kostýmní základ pak nabaluje prvky jednotlivých postav. Jak vidíte, nic vám to neřeklo. Já bych spíš velmi rád jmenoval mé spolutvůrce, kterým se výprava, podle mého mínění, velmi zdařila. Výtvarníkem scény je Tomáš Volkmer a výtvarnicí kostýmů Sylva Zimula Hanáková.
  • Je to vaše první spolupráce s Národním divadlem Brno?
    Budu-li důsledný, pak s Národním divadlem Brno dělám poprvé. V „Mahence“ jsem však již režíroval před dvaceti pěti roky. Národní divadlo však v té době neslo značku Státní divadlo Brno. Režíroval jsem společně s Oldřichem Slavíkem pohádku Doktor Bolíto a na zkušebně jsem s Janem Grygarem, Vladimírem Krátkým, Irenou Konvalinovou, Evou Lesákovou, Zdeňkem Junákem a Zdeňkem Černínem realizoval svoji úpravu komedie J. N. Nestoye: Lumpacivagabundus, se kterou jsme jezdili na zájezdy. V té komedii jsem si i zahrál.

  • Premiéra inscenace KONEC DOBRÝ VŠECHNO DOBRÉ se uskutečnila 18. března 2011 v Mahenově divadle.

    21.3.2011 23:03:39 Redakce | rubrika - Rozhovory

    Časopis 20 - rubriky

    Archiv čísel

    reklama

    Asociace profesionálních divadel České republiky

    Články v rubrice - Rozhovory

    Adam Kořán: Připadám si již natolik odvážný, že mohu svobodně tvořit

    Adam Kořán

    S mladým hercem Adamem Kořánem jsme se sešli po české premiéře inscenace ŠPÍNA, kde ztvárnil postavy Kevina La ...celý článek



    Časopis 20 - sekce

    OPERA/ TANEC

    Pavel Černoch se představí v Hamburku

    Pavel Černoch v Hamburku

    V neděli 12. května se tenorista Pavel Černoch poprvé představí v opeře Dmitrije Šostakoviče Lady Macbeth Mcen celý článek

    další články...

    LITERATURA/UMĚNÍ

    Strhující drama Anthropoid

    Anthropoid

    Anthropoid
    Akce má krycí jméno. Strhující filmové zpracování atentátu na Reinharda Heydricha, provedeného v celý článek

    další články...