ON-LINE - Detail příspěvku
Generální zkoušky baletu Giselle vrcholí
autor: Petr Schier
Baletní soubor ND právě prožívá poslední dramatické okamžiky před zítřejší premiérou jednoho z klenotů romantického baletního umění, baletu Giselle A. Ch.Adama, který patří do repertoáru všech světových scén.
Anglický choreograf a režisér Chistopher Hampson, který Giselle nastudoval, pociťuje velký respekt vůči původnímu konceptu z roku 1840 a současná inscenace se příliš nevymyká charakteru originálního pojetí. Zachovává muzikálnost, dramaturgii, libreto i romantickou poetiku představení. Chce však jít více do hloubky v psychologii postav a prezentovat klasiku osvěženou "novým větrem", jak říká Ch. Hampson, protože každá doba vyžaduje něco nového.
Ch. Hampson, který se pravidelně vrací do Prahy už po tři roky, aby zde "uspokojil hlad českých tanečníků po nových myšlenkách a přístupech", miluje naše hlavní město a obzvlášť jeho secesní architekturu, jež je pro něj uměleckým atributem Prahy. Tento vztah se také odráží ve scénografii, která je pojata ve stylu secese. Autorem scény a kostýmů, jejichž barva a design navozuje rovněž novou atmosféru – např. šaty vil byly inspirovány Muchovými kresbami, je Bruce French. Anglický scénograf kombinuje zajímavým způsobem práci v uměleckém světě s prací v showbyznysu, kde spolupracoval po výtvarné stránce na projektech např. Rolling Stones, Björg, Ms Dynamite a dalších.
Členy anglického tvůrčího týmu jsou dále lightdesigner Mark Cooper a choreoložka Caroline Cooper. Choreologie je nový způsob taneční notace – záznam tanečních kroků, který se u nás ještě běžně nepoužívá a který umožňuje preciznější rekonstrukci než video.
Premiéra Giselle bude mít zítra předehru ve výtvarně tanečním happeningu při vernisáži výstavy obrazů a kreseb ak. malíře Jana Kunovského na němž se vedle autora obrazů podílí choreograficky i Giselle - Tereza Podařilová.
AKCE ONLINE - Přehled příspěvků
Den s Národním divadlem
2.4.2004 - 22:44
Zuzana Němečková „hází“ po hercích…
31.3.2004 - 23:55
Svatostánek září ve dne i v noci
31.3.2004 - 23:15
Hladový jako herec
31.3.2004 - 22:49
Martin Rypan - Od baletu k byznysu
31.3.2004 - 22:10
Kruh přátel opery Národního divadla
31.3.2004 - 21:03
„Jeden komediant v rodině stačí,“ říká Aleš Hendrych
31.3.2004 - 18:23
České sekretářky dnes „zaskočí“ za Prvotřídní ženy
31.3.2004 - 18:10
Waldemar Wanatowicz se cítí jako součást organismu
31.3.2004 - 17:03
O archivu se Zdenou Benešovou
31.3.2004 - 16:31
Požár a znovuotevření
31.3.2004 - 16:10
Z tiskové konference k Naganu
31.3.2004 - 15:50
„Divadlo bych zatím neopustil,“ říká Martin Bonhard
31.3.2004 - 15:45
Sólistka Tereza Podařilová se také zabývá choreografií
31.3.2004 - 15:05
Ze zkoušky opery Nagano
31.3.2004 - 14:39
Odbor produkce ND má Otevřenou náruč
31.3.2004 - 14:21
Generální zkoušky baletu Giselle vrcholí
31.3.2004 - 14:18
Korepetice opery Vanda
31.3.2004 - 13:37
Chodí se na operu?
31.3.2004 - 13:24
Stavba a slavnostní otevření
31.3.2004 - 12:48
„Nemám moc ráda mimořádná představení,“ říká Libuše Vondráčková
31.3.2004 - 12:23
Pavel Petráněk má raději historické zákulisí operních děl
31.3.2004 - 11:34
Michal Dočekal prožívá běžné šéfovské stavy
31.3.2004 - 11:01
Základy národního divadelnictví
31.3.2004 - 10:31
Josef Dvořák o povolání, které se stalo součástí jeho života
31.3.2004 - 09:52
Dobrá vrátná – dobrá vizitka
31.3.2004 - 09:12
„Divadlo je otázka vteřiny a štěstí,“ říká Boris Rösner
31.3.2004 - 08:57
Šiju, šiju si ....
31.3.2004 - 08:17
Ředitel Daniel Dvořák nechce být slavným úředníkem
31.3.2004 - 07:45
Ateliéry a dílny Národního divadla
31.3.2004 - 00:16
Chodíte do Zlaté kapličky?
28.3.2004 - 23:56
Počátky samostatné budovy
28.3.2004 - 23:03
On-line den s Národním divadlem Praha
Fotogalerie akce
reklama