ON-LINE - Detail příspěvku
Pan Milan Ježek: Naše řemeslo se skutečně musí odsedět a odpíchat.
autor: archiv
Měl jsem k tomu od dětství vztah – něco pořád vytvářet. Chodil jsem do Divadla S+H, kde bylo hodně lidí v konkurzu. Nedostal jsem se tam, tak jsem šel na krejčovství. Vyučil jsem se v Domě odívání. Bylo nás tam sedm kluků. Zbylo nás pár lidí.
I když co se sem hrne… Čína, second hand. Naše řemeslo se skutečně musí odsedět a odpíchat.
Rozpočet je malý, takže se to řeší i takto.
Pro nás je zajímavější, když si to můžeme od začátku nastřihat a udělat. Dneska jsou inscenace každá jiná, rovněž autoři výpravy jsou tlačeni, aby používali každý jiný materiál a byli originálnější. Dochází k tomu, že si v sekáči nakoupí a my to musíme upravit.
Neštve. Máme 9 – 10 inscenací za sezónu. V tom malém počtu dvou lidí na každou inscenaci máme měsíc. My, když máme obléci 15–30 osob a vejít se do měsíce, tak nám někdy ten sekáč pomůže. Např. šití saka vyžaduje příliš drahé materiály, proto přešít obnošené je výhodnější.
Jedno to rozhodně není. S každým materiálem se pracuje jinak. Na každý potřebujete jiné vybavení. Nemáme tu prádlové stroje – když máme šít spodní prádlo, je to problém. S bavlnou se pracuje na výbornou. Zvládáme i kůži, jemnou rukavičkářskou práci, al šití bot, to ne.
Zajímavější pro mě jsou dámské kostýmy. Prostě je to víc tvořivější práce. Pánské kostýmy jsou strohé a obyčejné, pokud to není skafandr nebo převlek medvěda.
Vždycky jsem raději dělal civilní věci, jsou mi bližší. Dělali jsme i kostýmy na Hry bez hranic, takže zkušenost mám lecjakou. Musíme prostě zvládnout všechno.
Líbí se mi barokní kostým, ale časově je to neúnosné. Spíš šijeme kostýmy stylizované, s náznakem.
Zpočátku to byl problém, ale teď už ho dostáváme, abychom věděli, o co vlastně jde. Musíte vědět, jak to má působit apod.
Záleží na návrhářovi. Přijde a pak řešíme, aby to vypadalo po výtvarné stránce a zároveň to herci nepřekáželo.
Stalo. Důležitá je komunikace se scénografem.
Ano, kostýmy udržuje garderóba. K nám pak přijdou kostýmy na likvidaci.
Baví mě různorodost. Každá inscenace je jiná. A je tu dobrá komunikace s mladými lidmi .
AKCE ONLINE - Přehled příspěvků
Den s divadlem DISK
10.4.2006 - 18:36
Michal Dalecký – jediný muž v Království
7.4.2006 - 23:45
Nevšední chuť Disku
7.4.2006 - 22:42
Doc. Markéta Schartová – děkanka DAMU
7.4.2006 - 22:07
Mistr světel pan Jiří Tvrdík
7.4.2006 - 21:53
Vedoucí umělecko-technického provozu Jan Bohuňovský
7.4.2006 - 20:49
Dominika Podolská: Chci být součást divadla
7.4.2006 - 20:33
prof. Jan Dušek, vedoucí katedry scénografie
7.4.2006 - 16:46
Tajemnice uměleckého provozu Eva Friedlová
7.4.2006 - 16:29
Pan Julius Knap: Celý život dělám světla
7.4.2006 - 13:45
Petra Mládková: Víc mi vyhovuje styl rychlokvašky
7.4.2006 - 10:53
Barbara Tůmová: Nadneseně říkám, že teď počítám, co to stálo...
7.4.2006 - 10:07
Pan Jan Rousek: Funkční to musí být. Lehký to být nemusí...
7.4.2006 - 09:25
doc. Jan Burian, vedoucí katedry činoherního divadla
6.4.2006 - 00:01
Pár faktů z historie DAMU a divadla DISK
27.3.2006 - 02:23
Michal Lázňovský: Vytvořili jsme pro studenty jakýsi trenažér.
Fotogalerie akce
reklama