zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Válečný fotograf – Goran Tomaševič

Z tvorby Gorana Tomaševiče

autor: archiv   

zvětšit obrázek

Výstava VÁLEČNÝ FOTOGRAF v pražské Czech Photo Gallery, Újezd 19, Praha 1 – Malá Strana, představuje práci nejvýraznějšího fotografa dramatických střetů současného světa Gorana Tomaševiče české veřejnosti poprvé, a to u příležitosti jeho členství v mezinárodní porotě 18. ročníku Czech Press Photo 2012, která pracoval ve dnech 12. – 14. října 2012. Výstava je pro veřejnost otevřena do 25. listopadu 2012 denně kromě pondělí od 12 do 19 hodin.

Goran Tomaševič je jedním z nejvýraznějších fotografů konfliktů současného světa. Narodil se v r. 1969 v Beogradu. Jako fotograf začal pracovat v r. 1991 pro srbský deník Politika, v r. 1996 během masových demonstrací proti prezidentu Slobodanu Miloševičovi začal fotografovat pro agenturu Reuters. Od r. 1997 pracoval v Kosovu a byl jedním z několika mála novinářů, kteří zůstali v Prištině během bombardování NATO v r. 1999. Pracoval jako reportér v Iráku během Saddámova režimu i v roce 2003, kdy došlo k pádu Saddáma Husajna. Je autorem známého snímku odstranění jeho obří sochy v Bagdádu jako symbolu diktatury. Fotografoval v Jeruzalémě během konfliktu mezi Izraelem a Palestinou a poté přesídlil do Egypta. Je autorem velkých reportáží o prezidentských volbách v demokratické republice Kongo a v Pákistánu, o zemětřesení v Kašmíru, volbách a referendu o nezávislosti v Jižním Sudánu, o hornících v Mozambiku, olympijských hrách v Sydney, operacích americké armády v Iráku a Afghánistánu. Je fotografem revolučních událostí v Egyptě, Libii a Syrii a konfliktů mezi severním a jižním Súdánem v poslední době. V letech 2003, 2005 a 2011 získal prestižní ocenění Reuters Photographer of the Year (Fotograf roku agentury Reuters) a v r. 2008 se stal autorem Fotografie roku Reuters. Je držitelem celé řady prestižních mezinárodních cen. Český fotograf Petr Josek, který ho zná od jeho fotografických počátků, o něm říká: „ Goran je výjimečný fotograf, ve svém fotografickém zaujetí nezná strach.“ Podobnou vlastností byl obdařen i nejslavnější válečný fotograf všech dob Robert Capa.

15.10.2012 07:10:45 Redakce | rubrika - Výstavy

Časopis 22 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Proč bychom se netěšili na Smetanu (MdB)

Články v rubrice - Výstavy

Nové realismy

Expozice Nové realismy (Foto: Jan Kolský)

Pojmem nové realismy se rozumí širší spektrum dobově aktuálních realistických přístupů zahrnujících oblasti tv ...celý článek


Od Michelangela po Callota

Od Michelangela po Callota: Umění grafiky manýrismu

Umění grafiky manýrismu je k vidění ve Valdštejnské jízdárně do 11. srpna 2024. Manýrismus se zrodil v I ...celý článek



Časopis 22 - sekce

HUDBA

Hudební tipy 23. týden

Blízká setkání Václava Neckáře

Bohemia JazzFest 2022 (1/2)
Ohlédnutí za 17. ročníkem jazzového festivalu, který představuje domácí i světo celý článek

další články...

OPERA/ TANEC

Janáček Brno 2020

Janáček Brno 2020

Janáček Brno 2020
O 7. mezinárodním operním a hudebním bienále, které přibližuje život a dílo Leoše Janáčka celý článek

další články...